Så jag vill inte ha smart TV. Spelar det någon roll;

Det är inte precis en hemlighet att teknikmarknaden inte fungerar på det sätt som tillverkningsföretagen i detta utrymme… de annonserar hur det fungerar. Klichéer som “vi lyssnar på dina behov” och “dina önskningar inspirerar oss” är osanna: vad kommer att utformas, utvecklas och främjas i teknikprodukter kommer vanligtvis från marknadsföring och försäljning avdelningar varje tillverkare. Vi bad Swefilmer aldrig om till exempel en 3D – bild i vårt hem – absolut inte oavslutat, problematiskt och ointressant innehåll-oavsett vad James Cameron och filmskaparna skulle vilja. Så jag misslyckades. Vi har aldrig bett om konvexa skärmar-absolut inte på diagonaler som saknar mening-vilket är anledningen till att deras kommersiella framgång kvarstår i tvivel, trots den dynamiska marknadsföring och… önsketänkande. Och visst, men säkert bad vi inte om “Billiga Smart TV apparater“, om det betyder att deras “intelligens” kommer att bli en anledning till permanent oro för oss.

Tanken att ansluta alla enheter till Internet för att pumpa innehåll och interaktiva tjänster är inte ny – och, särskilt för TV-apparater, låter “på papper” både rimligt och legitimt. Problemet: de flesta “bra sidor” av idén har… “förbli på korten”, medan många” dåliga sidor ” har dykt upp i rampljuset, vilket, även om vi visste från PC-världen, men på marknaden för konsumentanordningar förvärvar en annan dimension. Och kanske är det dags för media att börja reagera på denna trend, inte minst för att många tillverkare inte verkar benägna att vara allvarliga om allt detta.

De senaste upptåg av Samsung-den oönskade visning av annonser inom användarens eget innehåll och den potentiella fånga och lagring av allt som kan sägas i vårt vardagsrum bara för att…röstkommandon fungerar-det var bara i samband med en konversation som vi nyligen hade med kollegor och vänner i ämnet. Och många av dem håller med oss: tillverkare har misslyckats kapitalt att erbjuda sant mervärde till sina TV-apparater genom att ansluta dem till Internet, men de har… det är ett nöje att skapa en serie teman som med” offline ” TV-apparater vi aldrig har haft. Och om allt detta kommer ner till en ekvation som” vilket pris du betalar för vilken typ av förmåner du får”, har vi en känsla av att resultatet är negativt.

En räkning av ” för “och” mot ” bekräftar sanningen i ordet. Vad är den verkliga användningen av att ansluta en TV till Internet? visst i programuppdateringar (även om dessa är glesa i denna produktkategori) som fixar problem och förbättrar funktioner. Förmodligen i nedladdningen “so, quickie”, lite online-innehåll för vilket annars skulle vi behöva ansluta en dator till TV: n, till exempel P. Allah. videoklipp från YouTube, Vimeo eller DailyMotion. Kanske även i att göra videosamtal om TV: n har integrerad kamera och någon har erfarenhet av att konfigurera Skype. Och…praktiskt taget; till ingenting annat.

I vad inte-men… gör inte-tjänar TV-apparater med internetanslutning? låt oss vara ärliga och seriösa. Du “kolla inte Facebook” på vardagsrum TV. Du lägger inte in tweets på vardagsrummet TV. Du gör inte ens surfning där, trots den stora skärmstorleken, eftersom webbläsare på Smart TV är långsamma, låg kompatibilitet med många webbplatser och… hur man säger det, bara irriterande. För alla ovanstående använder du din smartphone eller surfplatta framför TV: n – det är därför hela idén om “andra skärmen” (andra skärmvisning) har blivit så populär.